Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı Tarafından Uygulanan 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı Tarafından Uygulanan 112 Acil Çağrı Merkezi Projesi

Türkiye Cumhuriyeti İçişleri Bakanlığı Tarafından Uygulanan ;

112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde:

  • Vatandaşların ve ülkemizde bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalkmıştır.
  • Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır.
  • İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlanmıştır.
  • Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmıştır.
  • Yabancı dil bilen personel istihdam edilmek suretiyle yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale gelmiştir.
  • İller arasında uygulama birliği sağlanmıştır.
  • Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistemin tüm illerde aynı standart ve kalitede olması sağlanmıştır,
  • Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaşmıştır,
  • Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir,
  • Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü yapılabilmektedir,
  • Uluslararası standartlar ve gelişmelerin takip edilerek ülkemizdeki sisteme entegrasyonu sağlanmıştır